RENUNGAN

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa yang ada sebarang kesalahan dengan saudaranya maka hendaklah diselesaikan sekarang, kerana sesungguhnya di sana (di akhirat) tiada lagi wang ringgit untuk dibuat bayaran, (yang ada hanyalah) diambil hasanah (kebaikan) yang ada padanya, kalau dia tidak mempunyai kebaikan, diambil keburukan orang itu lalu diletakkan ke atasnya.” -Riwayat Bukhari

Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa bersedekah seberat biji kurma dari usaha yang baik, dan tidak naik (sampai) kepada Allah melainkan yang baik, maka sesungguhnya Allah menyambutnya dengan tangan kanan-Nya. Kemudian Allah memelihara sedekah itu untuk pemiliknya, sebagaimana seorang kamu memelihara anak-anak kudanya sehingga menjadilah sedekah itu setinggi gunung.” -(al-Bukhari dan Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:”Sesungguhnya Imam (pemimpin, pembesar atau penguasa) itu adalah bagaikan perisai, di mana orang berperang memakai perisai dan menjaga diri dengannya. Jika Imam memerintahkan supaya bertaqwa kepada Allah ‘Azza wa Jalla dan berlaku adil, dia mendapat pahala kerananya dan jika dia memerintahkan selain itu maka dia mendapat siksa.” -(Muslim)


Sunday, June 19, 2011

apa pendapat korang~ photographer oo photographer..



hye.. ;)

nk taw gak,, pendapat masing2.. ni pendapat aku.. amacam??
*belum tentu agi kalo kite ade kamera mahal, kite pnday amek gambar cantik..
*biasenya, org beli dulu kamera mahal2 ni bwu belajar kemudian..
*tengok membe beli, jelous kite nak beli gak..
*nak menunjuk, yela kite mampu beli, org lain xde kan,, kan nmpak gaya boleh amek gambar sana sini..

0_o....

2 comments:

  1. pada kebiasaan bagi Mimiey....kepada sesiapa saja yang berminat untuk mencuba sesuatu yang baru dalam photography yang nak guna DSLR nie....Tapi pada sape2 yang nk berjinak2 tapi tak tahu nk gunakannya....disyorkan beli DSLR murah supaya kita sendiri tahu cara penggunaan spesifik DSLR tersebutt

    ReplyDelete