RENUNGAN

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa yang ada sebarang kesalahan dengan saudaranya maka hendaklah diselesaikan sekarang, kerana sesungguhnya di sana (di akhirat) tiada lagi wang ringgit untuk dibuat bayaran, (yang ada hanyalah) diambil hasanah (kebaikan) yang ada padanya, kalau dia tidak mempunyai kebaikan, diambil keburukan orang itu lalu diletakkan ke atasnya.” -Riwayat Bukhari

Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa bersedekah seberat biji kurma dari usaha yang baik, dan tidak naik (sampai) kepada Allah melainkan yang baik, maka sesungguhnya Allah menyambutnya dengan tangan kanan-Nya. Kemudian Allah memelihara sedekah itu untuk pemiliknya, sebagaimana seorang kamu memelihara anak-anak kudanya sehingga menjadilah sedekah itu setinggi gunung.” -(al-Bukhari dan Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:”Sesungguhnya Imam (pemimpin, pembesar atau penguasa) itu adalah bagaikan perisai, di mana orang berperang memakai perisai dan menjaga diri dengannya. Jika Imam memerintahkan supaya bertaqwa kepada Allah ‘Azza wa Jalla dan berlaku adil, dia mendapat pahala kerananya dan jika dia memerintahkan selain itu maka dia mendapat siksa.” -(Muslim)


Saturday, January 8, 2011

teka waktu kelahiran "fathaka"- give & away



Salam.. hye readers.. ;) contest baru y ketiga dri aku "fathaka" sempena tarikh kelahiran aku hmpir tiba iaitu pada 4 februari 1990.. b'mksud umur aku bkal mnjdik 21 taon.. insyaALLAH.. ^_^
contest ni senang jek, juz korang kena teka pkul bape aku dilahirkan pd 4 hb tu.. paham kn..
syarat2 contest sprti di bwah...


SYARAT2 CONTEST:

^_^

alamak.. t'tinggal lak.. 7) korang kena ltak banner kt ats tok entry korang 2 k.. huh


;)sebarang masalah or prtnyaan ley la korang tinggalkn kt cni.. mcm biase, adiah aku still cam dulu.. WANG TUNAI mnjdik rebutan tok kalian..

;)jika tiada sesiape y dpt meneka dgn tepat, aku akn crik pmenang y meneka waktu pling hampir dgn waktu kelahiran aku.. ape lagi.. try dlu..

selamat mencuba ^_^




No comments:

Post a Comment