RENUNGAN

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa yang ada sebarang kesalahan dengan saudaranya maka hendaklah diselesaikan sekarang, kerana sesungguhnya di sana (di akhirat) tiada lagi wang ringgit untuk dibuat bayaran, (yang ada hanyalah) diambil hasanah (kebaikan) yang ada padanya, kalau dia tidak mempunyai kebaikan, diambil keburukan orang itu lalu diletakkan ke atasnya.” -Riwayat Bukhari

Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa bersedekah seberat biji kurma dari usaha yang baik, dan tidak naik (sampai) kepada Allah melainkan yang baik, maka sesungguhnya Allah menyambutnya dengan tangan kanan-Nya. Kemudian Allah memelihara sedekah itu untuk pemiliknya, sebagaimana seorang kamu memelihara anak-anak kudanya sehingga menjadilah sedekah itu setinggi gunung.” -(al-Bukhari dan Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:”Sesungguhnya Imam (pemimpin, pembesar atau penguasa) itu adalah bagaikan perisai, di mana orang berperang memakai perisai dan menjaga diri dengannya. Jika Imam memerintahkan supaya bertaqwa kepada Allah ‘Azza wa Jalla dan berlaku adil, dia mendapat pahala kerananya dan jika dia memerintahkan selain itu maka dia mendapat siksa.” -(Muslim)


Wednesday, December 22, 2010

"My Header Contest"

"My Header Contest"






Syarat2 nyer..taraaaaaa...
(1)kowg buat entry yg bertajuk.."My Header Contest" ...done!
dan letakkan header yana yg kat atas tu...
(2)kowg follow yana k.. done!
(3)kowg boleh letakkan header yg sedia ada kat blog kowg
atau boleh juga kalau nak wat yg baru..tak kisah k.. done! ade kt atas 2 ok
(4)header bebas..apa saja ..janji menarik lew...;d
(5)kowg boleh letakkan 1@2 header..ok..
(6)tinggal link kowg kat sini k..senang yana nak tgk.. done!
(7)tag 3 owg ye.. done!
Itu saja lah syarat2 nyer..yana akan pilih seowg pemenang
terlebih dahulu yana mintak maaf..hanya seowg yg yana
akan pilih..munkin semua cantik2 tp yana terpaksa
pilih sowg sahaja k...

[HADIAH]
Pemenang akan dapat topup sbyk RM100
(dan bg yg tak guna topup..yana boleh bankin rm100 k..)
[TARIKH TUTUP]
..5hb/januari/2011..
[PEMENANG DIUMUMKAN PADA]
10hb/januari/2011

join contest org agi.. huh.. ;) kali di tag oleh miss "hitamitumisteri".... alang2 dah ade header sndiri kn,, tgk adiah pon t'bek jek... ape agi.. try la.. ne taw miss yana terpikat kn.. ;p

nk ajk sape2 jek y m'bce entry ni n b'mnat nk join.. tp korang kna gtaw miss yana y aku ajk korang.. haha.. ;)


No comments:

Post a Comment