RENUNGAN

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa yang ada sebarang kesalahan dengan saudaranya maka hendaklah diselesaikan sekarang, kerana sesungguhnya di sana (di akhirat) tiada lagi wang ringgit untuk dibuat bayaran, (yang ada hanyalah) diambil hasanah (kebaikan) yang ada padanya, kalau dia tidak mempunyai kebaikan, diambil keburukan orang itu lalu diletakkan ke atasnya.” -Riwayat Bukhari

Abu Hurairah r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: “ Sesiapa bersedekah seberat biji kurma dari usaha yang baik, dan tidak naik (sampai) kepada Allah melainkan yang baik, maka sesungguhnya Allah menyambutnya dengan tangan kanan-Nya. Kemudian Allah memelihara sedekah itu untuk pemiliknya, sebagaimana seorang kamu memelihara anak-anak kudanya sehingga menjadilah sedekah itu setinggi gunung.” -(al-Bukhari dan Muslim)

Dari Abu Hurairah r.a, dari nabi s.a.w sabdanya:”Sesungguhnya Imam (pemimpin, pembesar atau penguasa) itu adalah bagaikan perisai, di mana orang berperang memakai perisai dan menjaga diri dengannya. Jika Imam memerintahkan supaya bertaqwa kepada Allah ‘Azza wa Jalla dan berlaku adil, dia mendapat pahala kerananya dan jika dia memerintahkan selain itu maka dia mendapat siksa.” -(Muslim)


Saturday, December 11, 2010

your photo contest



salam.. join contest org agi.. kali ni mngnai mngkap pic kte sndri di hdpn cermin y dianjurkan oleh blogsuduthati... ;) mnrik kn...

:)syarat2nya korang ley la tgk kt link sidebar page aku ni...
:)contest ni bermula pada 5hb-31 disember 2010 ni...
:)adiah ditwarkan adlah topup brnilai rm20



ni pic yg dprtruhkan... ape mcm pgdil?? huh

:)nk tag spe... ssiape jek y brminat nk join contest ni.. tp kna tngglkn coment kt cni dlu,, kalo korang nk join taw... t empunya contest ni taw la,, ak da ajk korang... haha ;)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..
    ringankan hati tok join kontest ni.. hee..


    http://sepatukacasindarella.blogspot.com/2010/12/your-most-beautiful-moment-contest.html

    ReplyDelete